Peste 30% dintre copii sunt sedentari! Afla 3 sfaturi pentru a-ti salva copilul


copii-sedentari

 

In momentul in care un copil petrece mai putin de o ora facand sport sau petrece mai mult de 3 ore pe zi in fata calculatorului, tabletei, telefonului sau a televizorului, intra in categoria copiilor sedentari, potrivit oamenilor de stiinta.

 

Mai bine de o treime dintre copii isi petrec timpul cu activitati recreative sedentare (in fata televizorului, calculatorului etc.) arata un studiu efectuat pe un esantion de 70.000 de adolescenti si copii din 34 de tari din Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord.

 

Efectele sedentarismului se pot regasi atat in plan fizic, cat si pe plan psihic. Printre necazuri se numara cresterea in greutate sau alte probleme de sanatate, precum si pierderea abilitatilor de coordonare, a increderii in sine, a capacitatii de socializare, avantaje esentiale oferite de practicarea unui sport.

 

Fiecare ora in plus de inactivitate pe zi creste cu 10% riscul copiilor de a intampina probleme cu presiunea arteriala.

 

Copilul sedentar de azi = adultul de maine, care suporta consecintele…

Odata ce copiii se obisnuiesc sa alerge, sa sara, sa transpire si in acelasi timp sa se distreze de minune, au mai multe sanse sa pastreze acest obicei de-a lungul vietii si sa adopte un stil de viata activ in viitor.

La fel cum si cei care petrec tot timpul in fata calculatorului, vor pastra aceasta preferinta si la maturitate, devenind mai predispusi la efectele negative pe care acest stil de viata le aduce: dezvoltarea bolilor coronariene, obezitate, hipertensiune arteriala sau diabet.

 

Cum poti preveni sedentarismul la copilul tau?

 

1. Incepe din timp

Este important ca practicarea activitatilor sportive sa se regaseasca in programul copilului de cat mai devreme (fara presiunea vreunui rezultat sau a competitiei, daca nu se doreste / observa o inclinatie catre acest lucru), prin joaca si alte mijloace distractive. Activitate sportiva poate insemna orice, de la o plimbare cu bicicletele in familie, pana la jocurile copilariei (Ratele si vanatorii, Prinselea etc.).

Alte activitati sportive distractive pentru copil:

  • mersul pe role
  • mersul pe skateboard
  • jocurile in echipa

 

2. Ai rabdare

Un alt aspect important pentru incurajarea copilului sa faca miscare este crearea unei atmosfere in care acesta sa se desfasoare fara retineri si teama. Unii copii pot fi mai tematori fata de incercarea unei activitati noi (mersul pe bicicleta, mersul pe role), iar depasirea acestei stari se face cu atentie prin incurajari, o atitudine pozitiva, optimism si multa rabdare. Daca nu iese din prima, nu te stresa, pentru ca stresul se va transmite si la copil. Glumeste si creaza o atmosfera destinsa, iar cel mic va intra in joc mai devreme sau mai tarziu.

 

3. Ofera-i activitati care il fac fericit

Nu il provoca din prima la lucruri prea grele sau nu il certa cand crezi ca nu iti asculta instructiunile.

Principalul obiectiv pe care il urmaresti este ca cel mic sa se simta bine iar activitatea sa fie una care sa-i permita sa-si dezvolte stima de sine si sa-i ofere o imagine pozitiva asupra sinelui. Incurajeaza-l si evidentiaza lucrurile pe care le face bine.

Un ton certator folosit atunci cand copilul nu iti urmeaza instructiunile il poate face sa creada ca nu se pricepe la asta si sa nu mai vrea sa faca activitatea respectiva.

 

Urmeaza pasii de mai sus! Copilul tau va dezvolta o atitudine pozitiva fata de sport si va integra asta in mod natural in viata de zi cu zi.

Leave a Reply