Doar 8% din oameni isi ating obiectivele. 6 pasi sa te tii de rezolutiile tale


rezolutii-an-nouA trecut deja primul trimestru din anul inceput cu speranta, entuziasm si planuri marete. Intre timp, entuziasmul s-a mai diminuat iar planurile au ramas notate in agenda sau poate pastrate intr-un colt mai indepartat al mintii.

Acest lucru se intampla pentru 92% dintre oameni, care nu reusesc sa se tina de rezolutiile propuse pentru Anul Nou, asa cum arata studiile.

 

Tu in ce stadiu esti cu rezolutiile pentru 2015?

 

La inceputul unui nou an, oamenii isi doresc de cele mai multe ori sa scada in greutate, sa creasca in finante, sa traiasca sanatos, sa fie in forma, sa renunte la fumat, sa aiba un job mai bun sau sa isi intemeieze relatii fericite.

Oricare ar fi rezolutiile tale, daca nu ai inceput inca sa lucrezi la ele, este cazul sa te apuci de treaba! Ai sanse bune sa le indeplinesti pana la urma, daca intr-adevar iti dai silinta. Urmeaza acesti pasi simpli, vei putea sa iti urmaresti si sa iti atingi obiectivele mai eficient!

 

6 pasi pentru a te tine de rezolutii

 

1. Transforma dorintele in obiective

Multi oameni si-ar dori sa fie in forma, unii ar incerca sa manance mai sanatos, insa in final pentru majoritatea nu se intampla aceste lucruri. Diferenta dintre reusita si esec sta in felul in care formulezi si in care te gandesti despre actiunile pe care vrei sa le faci. Mergi mai departe de “mi-ar placea sa vad odata cum e sa merg pe bicicleta” (in urma caruia nu se intampla nimic de obicei) si fa-ti un plan dupa care sa actionezi imediat: vreau sa merg pe bicicleta in acest weekend, deci acum ma uit pe internet dupa un >>instructor de bicicleta<< care sa ma ajute sa invat corect, fac inscrierea si programez prima sedinta. Pare deja rezolvat, nu?

 

obiective-specifice

 

2. Formuleaza-ti obiective specifice

O formulare care nu te ajuta cu nimic este “vreau sa alerg mai mult”, de exemplu. OK, pai daca anul trecut nu ai alergat deloc iar anul acesta ai alergat 25 de minute, atunci inseamna ca ai alergat mai mult, nu? Planifica-ti sa alergi de x ori pe saptamana, timp de x minute si esti pe drumul cel bun.

 

 

3. Profita de tehnologie

Trateaza obiectivele tale ca pe intalnirile de afaceri sau programarile la doctor. Pune-le in calendarul telefonului, seteaza un reminder si fa-ti programul astfel incat sa nu sari peste ce ai de facut pentru atingerea obiectivul tau. Exista aplicatii speciale pentru telefon care te ajuta sa iti urmaresti obiectivele, profita de ele. Daca obiectivul tau e legat de miscare & sport, iti recomandam o aplicatie gratuita care permite setarea unor tinte masurabile si compararea progreselor tale cu ale altor membri. >>Vezi Club Scoala de Sport pe Strava<<

 

4. Fa din obiectivul tau o prioritate

Obiectivul tau trebuie sa fie la fel de important ca sedintele de la job, timpul petrecut cu cei dragi sau alte lucruri extrem de importante pentru tine. Altfel vei amana urmarirea lui, pentru ca sunt alte lucruri mai importante de facut. Ridica stacheta!

 

timp-de-gandire

 

5. Rezerva-ti periodic timp de reflectie

O data pe luna (cel putin), programeaza-ti o jumatate de ora in care sa te gandesti la obiectivele tale, la ce ai facut pentru realizarea lor, la modul in care lucrezi pentru ele. Metodele pe care le folosesti iti vor aduce succesul? Ai putea sa faci ceva mai bine pentru a obtine ce-ti doresti in final? Gandeste-te si apoi ia masuri.

 

 

6. Stabileste-ti un obiectiv realizabil

Planurile tale sunt ambitioase, iar asta se reflecta in obiective pe masura, insa daca acestea sunt prea mari, te pot coplesi, renuntand in final la ele. Pentru a nu-ti seta obiective nerealizabile, le poti diviza in obiective mai mici, care sa duca la indeplinirea visului tau.

 

Urmand acesti pasi nu ai scuze sa te abati de la planul tau, iar la sfarsitul anului poti afirma ca tu esti printre cei care au reusit. Incepe acum!