Deshidratarea afecteaza rezistenta la efort


Deshidratarea apare atunci cand cantitatea de apa ingerata este mai mica decat cantitatea de lichide eliminate de corpul nostru.

 

deshidratare-efecte

 

Primele semne ale deshidratarii sunt gura uscata, starea de sete, urmand apoi starile de slabiciune si lipsa de energie iar in stadiile mai avansate deshidratarea poate avea consecinte grave. In medie, omul nu poate supravietui fara apa mai mult de 3 zile.

 

Deshidratarea se poate instala mai repede in medii cu temperaturi ridicate, sau in timpul activitatilor sportive de intensitate ridicata. Odata aparuta, afecteaza felul in care corpul nostru se comporta chiar si in situatii pe care in mod normal le facem fara efort, cum ar fi mersul.

 

 

Studiu

8 participanti au fost instructati sa mearga pe banda rulanta timp de 140 de minute, la o temperatura de 49° C, pe o umiditate de 20%, in 4 conditii: hidratare normala, deshidratare de 3%, 5% si 7% din masa corpului.

Rezultatul?

  • In conditii de hidratare normala si deshidratare de 3%, toti participantii au mers 140 cele de minute
  • In conditia deshidratarii de 5% din masa corpului, 1 participant s-a oprit din cauza epuizarii
  • Cu o deshidratare de 7%, 6 participanti s-au oprit din mers dupa doar 64 de minute

 

Doctorii recomanda adultilor un consum de aproximativ 3 litri de apa/ zi pentru barbati si aproximativ 2.2 litri de apa/ zi pentru femei.

Totusi, aceaste cantitati difera de la o situatie la alta in functie de mai multi factori: starea de sanatate a organismului, temperaturile la care este expus sau efortul pe care il depune.

 

Pentru a functiona corect, acorda atentie semnalelor emise de corpul tau si ai grija sa ii oferi cantitatea optima de apa.

Leave a Reply