8 consecinte grave daca nu faci sport


De cele mai multe ori oamenii motiveaza lipsa activitatii fizice prin faptul ca sunt prea ocupati si nu au destul timp sa faca sport. Adevarul este ca reusesti sa iti faci timp pentru asta, daca este cu adevarat important pentru tine. Ai puterea sa alegi fericirea si sanatatea cand constientizezi ce te implineste pe termen lung vs. o banala placere de moment.

Daca ai sti ca viata ta depinde de un anumit lucru, nu-i asa ca ar deveni o prioritate?

Corpurile noastre nu au fost facute sa stea toata ziua pe scaun la scoala, la birou sau in trafic, pe canapea in fiecare seara, sau in weekend la televizor in pat, butonand la telefon. Sunt multi oameni care “stau” mare parte din zi, cu efecte infricosatoare asupra sanatatii lor!

Pentru ca nu ai cum sa renunti la unele situatii in care esti nevoit sa stai lipit de scaun mai multe ore, e important sa contracarezi aceste efecte cu activitati fizice ori de cate ori ai ocazia. Sanatatea ta ar trebui sa fie o prioritate!

durere-spate

 

 

Prioritatile tale se schimba acum!

Afla 8 consecinte grave daca nu faci sport:

 

 

1. Lipsa activitatilor fizice omoara la fel de multi oameni ca si fumatul

1 din 10 decese premature este cauzat de sedentarism. Revista Time a comparat aceasta situatie cu o noua pandemie globala.
Lipsa activitatilor fizice scade 7 ani din viata, iar numarul acestora creste daca inactivitatea este asociata cu o alimentatie nesanatoasa, fumatul sau consumul de alcool, arata un studiu al Scandinavian Journal of Public Health.

Persoanele sedentare care nu fac miscare in aer liber au un nivel scazut de oxigen in sange, insuficient pentru a face fata cerintelor organismului. Cea mai grava afectiune cauzata de lipsa oxigenului in corp este cancerul.

 

2. Risc de deces cu 64% mai mare din cauza bolilor de inima

Sedentarismul cauzeaza boli ale inimii, ale vaselor sangvine (colesterol marit, hipertensiune arteriala etc.) si contribuie la inrautatirea lor. Persoanele care duc un stil de viata sedentar prezinta risc de deces cu 64% mai mare din cauza problemelor inimii comparativ cu persoanele care integreaza in rutina zilnica activitati fizice, a demonstrat un studiu ce s-a desfasurat pe parcursul a 20 de ani.

obezitate-cauze

 

3. Risc dublu de obezitate pentru oamenii sedentari

Persoanele care nu fac miscare in mod regulat au de doua ori mai multe sanse sa se confrunte cu probleme de greutate sau chiar sa ajunga obezi. Aceasta boala afecteaza atat adultii cat si copiii. In plus se asociaza cu alte probleme precum diabetul, hipertensiunea, probleme cardiace, etc.

 

4. Diabetul de tip 2 are 80% sanse sa se instaleze

Factorul principal care determina aparitia diabetului de tip 2 este obezitatea. Peste 80% din persoanele cu aceasta boala sunt supraponderale si duc un stil de viata sedentar. Complicatiile diabetului determina boli ale rinichilor si inimii, probleme ale ochilor si afecteaza sistemul nervos.

Diabetul de tip 2 se dezvolta atunci cand nivelul de insulina produs de catre organism este insuficient sau din cauza insensibilitatii celulare la insulina.

Acesta poate afecta copiii si adolescentii, insa cel mai frecvent apare la adultii de peste 30 de ani.

osteoporoza-efecte

 

5. Oase fragile, osteoporoza

Studiile arata ca exercitiile periodice cu greutati (gantere sau propria greutate) ajuta la o imbatranire mai lenta. In aceeasi masura, acestea ajuta la pastrarea densitatii osoase, iar cei care nu fac acest tip de exercitii prezinta un risc ridicat de a suferi de osteoporoza.

Ai nevoie de soare si lumina naturala! Miscarea in aer liber ajuta la productia vitaminei D, numita si ‘vitamina soarelui’. Aceasta ajuta la o mai buna absorbtie a calciului din alimentatie, mentinand sanatatea sistemului osos. Daca ai un nivel insuficient de vitamina D in corp, oasele tale au o rezistenta scazuta, deci poti suferi fracturi mai usor.

Nu in ultimul rand, se pare ca adultii care uita sau evita sa faca miscare sunt mai predispusi la cazaturi dureroase decat cei care sunt obisnuiti sa faca miscare. E deosebit de important sa inveti sa iti coordonezi miscarile si sa iti mentii forta si flexibilitatea corpului.

 

6. Articulatii slabite

Stilul de viata inactiv are efecte si asupra articulatiilor, care din cauza faptului ca nu sunt mobilizate (intinse) frecvent, devin cu timpul mai slabe, isi pierd elasticitatea si cauzeaza durere atunci cand sunt solicitate.

cauze-depresie

 

7. Tristete, depresie

Odata cu efectele negative asupra fizicului, lipsa miscarii lasa urme si asupra psihicului.

Persoanele care duc un mod de viata sedentar simt anxietate, depresie sau lipsa de incredere in sine, aparent fara niciun motiv, conform World Health Organization.
De asemenea, depresia este conectata cu obezitatea.

Din cauza eliberarii unui nivel mare de cortizol ca reactie la stres, depresia contribuie si ea la cresterea in greutate spune studiul realizat de Duke Medical Center.

8. Efecte asupra familiei tale

Nu este vorba doar despre tine! Iti afecteaza familia, prietenii, colegii de munca si oamenii cu care intri in contact.

Te-ai intrebat vreodata… Cum iti afecteaza lipsa de energie si vitalitate relatia de cuplu? Dar interactiunea cu copiii / nepotii tai? Cum te privesc colegii cand nu performezi la adevaratul tau nivel?

Faptul ca nu faci miscare ofera un model negativ copiilor tai! Daca se obisnuiesc de mici sa evite sportul, vor pastra obiceiul pana la maturitate ajungand si ei, la randul lor, parinti care transmit mai departe stilul de viata nesanatos.

 

Sta in puterea ta sa te salvezi de la o viata incarcata cu diagnostice!

Pentru a sta departe de probleme, medicii recomanda ca un adult cu varsta cuprinsa intre 18 – 64 de ani sa faca minim 2h30′ de miscare pe saptamana si 2 antrenamente pentru dezvoltarea fortei.

Incepe sa faci miscare chiar astazi, evita sa mai amani.

Meriti o viata lipsita de griji!

 

Ce poti face?

Mergi pe jos de la serviciu sau include in programul tau o plimbare alerta, mers cu rolele, bicicleta, inot, sau un meci de volei cu familia. Exercitiile cu propria ta greutate sunt cele mai sanatoase pentru dezvoltarea fortei. Descopera >>8 activitati in aer liber pe care adultii si copiii le adora!<<

Cateva genuflexiuni, flotari si abdomene facute constant produc minuni in viata ta. Vezi >>8 beneficii majore ale sportului in aer liber!<<

Roaga pe cineva sa te incurajeze, sau ia-ti un Antrenor Personal sa iti monitorizeze progresul. Asa vei sti sigur ca ramai pe drumul cel bun. Altfel… are cine sa te “traga de urechi”.

Cand incepi sa faci miscare in aer liber, simti imediat efectele pozitive in plan fizic si mental. Apropiatii vor observa si iti vor confirma si ei, poate cu un iz de invidie.

Misca-te in aer liber si pretuieste acest obicei, daca vrei sa te bucuri de sanatate pe termen lung!

Vei simti cum respiri liber, esti in forma si cu un tonus ridicat. E posibil sa intalnesti o usoara febra musculara la inceput, e normal, dar persevereaza! Vei castiga energie si o stare de spirit excelenta cu care ii vei molipsi pe toti.