8 beneficii majore ale sportului in aer liber


Miscarea este o buna modalitate de a te mentine in forma si iti aduce nenumarate beneficii atat pe plan fizic, cat si pe plan psihic. Fie ca iti propui sa te apuci acum de sport, fie ca te gandesti la sanatatea copiilor tai, sau deja ai o rutina care include miscare, avem o sugestie pentru tine. Urmeaz-o si iti DUBLEZI beneficiile obtinute in urma activitatilor sportive:

Muta-ti locul de antrenament afara!

plimbare-bicicletaImagineaza-ti urmatoarele situatii:

a. Pedalezi pe o bicicleta de camera, la lumina neoanelor care iti oboseste ochii… Muzica e antrenanta, dar tot mai bine ar merge playlistul tau. Tragi de tine cat poti de tare, vrei sa fii in forma, insa te intrebi daca nu cumva mai ai si alte optiuni… Corpul tau se simte lipicios si respiri greoi acelasi aer din sala cu inca 20 de persoane care transpira alaturi de tine. Bleah! Ti-e dor de dusul tau de acasa.

b. Pedalezi afara, la umbra unor copaci verzi. Te mangaie cateva raze de soare care razbat printre ramuri si simti ca asta iti da energie. Tragi in piept aerul curat si auzi in fundal rasete de copii care se joaca si ei pe iarba, bucurandu-se de natura. Miroase placut, a primavara. Pe ramura unui copac ai zarit o veverita care rontaie o ghinda, iar asta te face sa zambesti.

In ce situatie alegi sa te afli?

Daca preferi situatia b, felicitari, nu esti un extraterestru! Vesti bune pentru tine. Activitatile in aer liber nu numai ca sunt foarte distractive, dar aduc si o multime de beneficii pentru adulti si copii:

 

1. Energie si atitudine pozitiva

Mersul cu bicicleta sau cu rolele, alergatul sau alte exercitii fizice realizate afara iti permit sa te bucuri de aerul curat, de lumina naturala si de natura in timp ce corpul tau lucreaza. Simti ca iti creste stima de sine si astfel dezvolti o atitudine pozitiva fata de antrenamentul tau.

Cei din jur sesizeaza ca ai din ce in ce mai multa energie!

Cand faci din antrenamente o experienta atat de placuta, iti vei dori sa te bucuri cat mai des de activitatile in aer liber. Asta iti garanteaza mai multe sanse sa integrezi sportul in stilul tau de viata actual.

 

2. Stima de sine, capacitate de concentrare, prevenirea depresiei

Chiar si 5-10 minute de activitati fizice petrecute zilnic in aer liber, imbunatatesc sanatatea mintala, starea de spirit, respectul de sine si previn depresia, conform unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Essex din Marea Britanie.

Pentru a functiona corect, creierul are nevoie de 20% din cantitatea de oxigen a corpului.

Activitatile in aer liber asigura oxigenarea creierului pentru ca tu sa te poti concentra asupra lucrurilor importante si sa ai o minte limpede si ascutita pe durata intregii zile.

calitatea-somnului

 

3. Un somn mai bun

Miscarea in aer liber te ajuta sa iti consumi energia intr-un mod placut si sa te relaxezi, iar efectele se vad chiar din prima seara.

Dupa o zi de sport afara, adormi mai usor si ai un somn mai adanc.

Memorie buna, putere de concentrare, relaxare, sunt doar cateva din beneficiile de care se bucura persoanele care dorm bine.

 

 

4. Soare = Vitamina D

Expunerea la soare de care beneficiezi in timpul miscarii in aer liber iti ajuta organismul sa produca vitamina D, bineinteles in conditii de expunere cu masura, protectie SPF si acoperirea zonelor sensibile cum ar fi capul si ochii. Vitamina D este necesara pentru mentinerea sanatatii sistemului osos, a sistemului imunitar si ajuta la prevenirea imbatranirii.

 

5. Sanatatea sistemului cardiac, imunitar

Sportul imbunatateste ritmul cardiac, regleaza presiunea sangelui si asigura buna functionare a metabolismului. De asemenea, intareste sistemul imunitar si il ajuta sa functioneze la capacitate maxima, prin asigurarea oxigenului necesar pentru ca celulele albe sa faca fata bacteriilor si virusilor.

 copii-dezvoltare-armonioasa

6. Dezvoltarea armonioasa a copiilor

Activitatile in aer liber sunt esentiale pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor. Cu toate acestea in zilele noastre prea multi copii isi petrec timpul liber in fata calculatorului / televizorului, in contextul in care peste 30% dintre ei sufera de diverse afectiuni cauzate de stilul de viata sedentar.

Este absolut necesar sa ii inveti practicarea exercitiilor fizice in aer liber (jocurile copilariei, role, bicicleta) pentru dezvoltarea muschilor, intarirea oaselor si buna functionare a tuturor organelor.

 

 

7. Creativitate, capacitate de coordonare, orientare in spatiu

Jocurile in aer liber iti ajuta copilul sa isi dezvolte imaginatia, creativitatea, capacitatea de coordonare si orientarea in spatiu.

De asemenea, acestea ajuta copilul sa inteleaga mai bine mediul inconjurator, ii dezvolta si ii ascut simturile, lucruri care il vor determina sa se descurce mai bine in situatii necunoscute din afara spatiului familiar de acasa.

 

8. Distractie in familie

Activitatile sportive in natura sunt o buna modalitate de a te distra impreuna cu familia. In acelasi timp imbunatatesti comunicarea si consolidezi relatiile cu cei apropiati. Cand implica toti membrii familiei, un astfel de program are ca rezultat cresterea gradului de incredere si sinceritate intre acestia, fapt demonstrat de numeroase cercetari stiintifice.

bicicleta-familie

 

Acum stii de ce e bine sa faci sport si deja notezi in calendar zilele in ai decis sa faci miscare. Vezi >>8 activitati in aer liber pe care adultii si copiii le adora!<<

Inca mai stai pe ganduri?? Afla >>8 consecinte grave daca nu faci sport!<<