6 moduri in care sportul te face mai destept


Crezi ca activitatea fizica nu influenteaza in niciun fel inteligenta oamenilor? Mai gandeste-te!

sportul-te-face-destept

 

6 beneficii ale practicarii sportului in fiecare zi si cum te fac ele o persoana mai desteapta

 

1. Ai mai multa energie

Cu cat te misti mai mult, cu atat ai mai multa energie. Iesi la o plimbare cu bicicleta sau cu rolele de dimineata, sau foloseste-le pentru a ajunge la serviciu iar energia dobandita te va ajuta sa gasesti cu usurinta idei si solutii creative in timpul zilei.

 

2. Te concentrezi mai usor

Miscarea iti creste puterea de concentrare. Efectul dureaza aproximativ trei ore de la momentul in care ai facut sport, dupa cum afirma doctorul si autorul John Ratey. Putina miscare inainte de a te apuca sa scrii un raport te va ajuta sa te concentrezi mai bine si sa ai mai multa claritate a ideilor.

 

3. Scapi de stres

Sportul este un mod foarte bun de a scapa de stres si de a dobandi o imagine de sine pozitiva. Cu aceste atuuri te descurci mai bine in situatiile problematice, concentrandu-te doar pe revolvarea problemei, nu pe sentimentul coplesitor de stres.

 

4. Ai o stare de spirit mai buna

Activitatea fizica declanseaza eliberarea endorfinelor si a serotoninei, care iti provoaca o stare de bine, de satisfactie si alunga depresia. Iar cand te simti bine, te descurci bine in orice situatie.

 

5. Ai o memorie mai buna

Creierul tau functioneaza mai bine atunci cand corpul tau este activ iar acest lucru este confirmat si de experimente. 3 categorii de studenti au avut ca sarcina memorarea unei insiruiri de litere. Cei din prima categorie aveau voie sa alerge, cei din a doua, sa ridice greutati iar cei din a treia categorie nu aveau voie sa se miste. Atunci cand au fost testati, studentii care au alergat au avut rezultate mai bune decat cei care au ridicat greutati sau au stat.

 

6. Esti mai eficient/a

Datorita faptului ca te concentrezi mai intens dupa sport, poti bloca mai usor lucrurile care te distrag. De asemenea, poti prioritiza mai bine task-urile si te poti incadra in timpul alocat fiecarei actiuni. Eficienta cu care iti abordezi sarcinile va aduce tot mai multa eficienta si succes. Tu trebuie doar “sa tii motorul pornit”, facand miscare zilnic.

 

Nu trebuie sa faci sport de performanta sau sa platesti abonamente costisitoare la sala. Alearga, plimba-te cu bicicleta prin parc, topaie pe pogo stick, sau gaseste orice alta modalitate de a face miscare si bucura-te de beneficii!

Leave a Reply