3 feluri in care te afecteaza smartphone-ul si cum poti remedia acest lucru


smartphone-afecteaza-postura

Smartphone-ul te tine la curent cu cele mai recente stiri, te ajuta sa comunici cu persoanele dragi si este o sursa inepuizabila de distractie in momentele de plictiseala.

 

 

Dar te-ai gandit cum sau daca te afecteaza in vreun fel privitul si “butonatul” telefonului minune?

 

dureri-gat-postura-smartphone1 . Dureri de gat si umeri. Desi greutatea capului este de aproximativ 4.50 – 5.50 kg, pe masura ce este inclinat pentru a privi la ecranul telefonului, gatul trebuie sa sustina o greutate mai mare. Aceasta ajunge pana la 27 de kilograme la o inclinatie de 60 de grade. Practicata in fiecare zi, aceasta postura provoaca dureri de gat si de umeri.

Un studiu realizat in Hong Kong pe un esantion de 1049 de persoane timp de 3 ani arata ca:

  • 70% din adultii si 30% din copiii participanti au dureri de gat, umeri si incheieturi in urma folosirii device-urilor ca smartphone-uri si tablete.
  • acestia folosesc mai multe tipuri de device-uri pe o durata mare de timp in fiecare zi.

 

2 . Postura incorecta. Copiii petrec din ce in ce mai mult timp jucandu-se pe telefon sau pe tableta, cu capul aplecat si umerii indreptati inainte. Daca postura incorecta devine o obisnuinta, aceasta se poate corecta foarte greu la maturitate.

 

3 . Lipsa de energie si imagine de sine proasta. Este dovedit de numeroase studii ca postura adoptata afecteaza felul in care te simti. O postura ghemuita iti induce in mod inconstient stari negative. Acest lucru functioneaza si invers. Pentru a fi mai bine dispus indreapta spatele si umerii, respira adanc si zambeste. Pe langa starea de spirit, postura influenteaza si perceptia altor oameni despre tine.

 

In combinatie cu un stil de viata sedentar, mentinerea unei posturi incorecte aduce probleme muschilor si coloanei vertebrale.

 

In ziua de azi nu ai cum sa renunti la smartphone, dar iti recomandam sa:

  • faci miscare. Combate efectele negative ale statului in fata device-urilor timp de mai multe ore cu sport: exercitii, aerobic, role, mers pe trotineta etc.
  • faci stretching. Astfel devii mai flexibil, iti relaxezi muschii tensionati si ii fortifici pe cei slabiti.
  • petreci mai mult timp in aer liber. Plimba-te prin parc (fara sa tragi cu ochiul la telefon!) si bucura-te de aerul curat si de soare. Pentru mai multa distractie, cheama-ti prietenii / ia-i pe copii si dati o tura cu bicicletele sau organizati un joc de grup. Corpul tau iti va multumi!

Leave a Reply