10 sfaturi pentru un somn mai bun


Un somn linistit si odihnitor te ajuta sa-ti refaci rezervele de energie consumate pe parcursul zilei, sa te concentrezi mai bine, sa ai o memorie buna, sa iti mentii greutatea optima si sa iti consolidezi imunitatea. Daca adormi greu, ai un somn agitat sau nu poti inchide un ochi toata noaptea, afla ca sunt anumite lucruri pe care le poti face pentru a corecta acest lucru si cu timpul, sa obtii somnul “bun” in urma caruia corpul tau se trezeste plin de energie.

Cu totii ne-am confruntat la un moment dat cu stari de insomnie, intr-o forma mai usoara sau mai pronuntata. Felul in care ne petrecem timpul, la birou, in fata calculatorului, lipsa de miscare, mese luate pe fuga la fast food, stresul, toate aceste lucruri au facut ca insomnia sa fie din ce in ce mai prezenta in vietile noastre, astfel incat a fost numita “boala omului modern”.

somn-odihnitor

 

1. Renunta la bauturile cu zahar (inainte de culcare)

Acest lucru va face minuni pentru somn. Daca bei mai mult de 3 sucuri pe zi (sau ciocolata calda, cappuccino cu zahar etc.), incearca sa reduci la jumatate aceasta cantitate, iar dupa ora 17.00, sa opresti consumul de zahar de tot.

 

2. Redu cantitatea de cofeina 

La fel cum zaharul iti da un impuls de insulina, cafeaua iti da un impuls de adrenalina. Incearca sa eviti consumul de cafea sau cola dupa ora 17.00, pentru a dormi ca un prunc.

 

3. Fa exercitii cardio dimineata

Cum te poate ajuta asta sa dormi mai bine? Fie ca iesi la o alergare, faci stretching sau exercitii pe salteluta, o jumatate de ora de sport te incarca de energie pentru provocarile zilei, iar seara vei ajunge sa te bagi in pat cu un sentiment de implinire. Nu in primul rand, te motiveaza sa iti organizezi mai bine sarcinile, stiind ca ai un ritual de 30 de minute de care vrei sa te tii in fiecare dimineata.

 

4. Mananca aceste fructe

Strugurii rosii sau ciresele contin melatonina, hormonul care regleaza somnul. Magneziul si potasiul din banane relaxeaza muschii si ajuta la un somn mai linistit. Mananca aceste fructe ca si gustare de seara si pregateste-te sa te relaxezi.

 

ceai-somn-linistit5. Bea un ceai

Fara zahar sau cofeina, doar un ceai de ierburi, cum ar fi ceaiul caldut de musetel sau tei. Ceaiul te ajuta sa te destinzi si sa intri intr-o stare placuta.

 

6. Citeste

Daca exercitiile regulate si dieta sanatoasa contribuie la un somn mai bun, la fel de important e sa ai si o minte relaxata. In timp ce iti savurezi ceaiul de ierburi, ia ceva placut de citit si destinde-te.

 

7. Fa exercitii cu greutati

Dimineata este bine sa faci exercitii cardio, seara sunt recomandate exercitiile cu greutati. Daca nu ai un set de gantere sau alte greutati, poti folosi greutatea corpului tau facand genuflexiuni sau flotari. De ce este bine sa faci acest tip de exercitii? In timp ce iti lucrezi muschii vei arde ultimele ramasite de zahar din sange si astfel poti adormi mai repede.

 

8. Nu aduce electronice in pat

Studiile arata ca telefoanele si tabletele ne-au afectat modul in care dormim mai mult ca orice altceva pana acum. Lasa telefonul in alta camera sau da-l pe silentios pana a doua zi. O notificare sau un e-mail primit la miezul noptii poate sa astepte pana dimineata. De asemenea, inchide televizorul. Lumina emisa de aceste dispozitive afecteaza capacitatea de a adormi.

 

amanat-alarma-dimineata

 

9. Nu amana alarma de dimineata

Sunt zile in care te trezesti la prima alarma si te simti foarte bine! Daca apesi pe snooze in repetate randuri, fiindca asa te-ai obisnuit, dupa ce te trezesti “de tot” corpul tau se simte foarte obosit, nu-i asa? Propune-ti sa te trezesti de prima oara cand suna alarma. Chiar daca te ajunge oboseala pe finalul zilei, sigur vei merge la culcare mai repede.

 

 

10.  Bea mai multa apa

Pare logic, insa multi oameni nu beau o cantitate suficienta de apa, chiar daca beau alte lichide (ceaiuri, sucuri etc.). Un pahar de apa inainte de culcare iti ajuta digestia, contribuie la detoxificarea corpului in timpul somnului si te hidrateaza.

Leave a Reply